Smernice za zero waste hotele in restavracije
Odpadki v turizmu so resen okoljski problem, še posebej na območjih z
visoko koncentracijo turističnih aktivnosti in privlačnimi naravnimi
znamenitostmi. Dnevna potrošnja različnih izdelkov porablja naravne vire in
energijo za njihovo pridelavo ali izdelavo ter transport. Ko postanejo odpadki,
pa so povezani z onesnaževanjem voda, prsti in izgubo biotske pestrosti
Vse strategije, ki se izvajajo med uvajanjem Zero Waste koncepta v prakso,
temeljijo na preučevanju in analizi konkretnih podatkov in na osnovi dejanskega
stanja v hotelu ali restavraciji. Le tako so lahko dovolj prožne, da poleg
okoljskih, dosegajo tudi cilje glede učinkovitosti mikrogospodarstva na ravni
konkretnega podjetja.
Uvajanje Zero Waste koncepta v hotele in restavracije ima tri osnovne
cilje:
1) Ekonomski cilji: Razvoj
operativnega načrta upravljanja, katerega namen je doseči prihranke z izboljšanjem učinkovite rabe
energije, zmanjševanjem emisij toplogrednih plinov, zmanjševanjem porabe vode
in zmanjševanjem količin nastalih odpadkov.
2) Cilji usposabljanja: V
sistem usposabljanja in izobraževanja ponudnika storitev so vključeni vsi akterji (zaposleni, gostje in
dobavitelji). Usposabljanje temelji na vključevanju vseh vidikov trajnosti in
spodbuja aktivno udeležbo gostov in zaposlenih.
3) Družbeni cilji: V
neposrednem okolju ustvariti takšno vzdušje, ki spodbuja
ozaveščenost javnosti glede dobrih okoljskih praks preko
uspešnega uvajanja sprememb za goste, zaposlene in dobavitelje.
Pričujoče smernice ponudnikom namestitev tako ponujajo konkretne korake,
kako se vključiti v prehod v krožno gospodarstvo, kar jim zagotavlja:
- nižje
stroške poslovanja,
- večje zadovoljstvo in večji delež stalnih gostov,
- višjo kakovost, boljšo prepoznavnost,
- ugled okoljsko in družbeno odgovornega podjetja,
- možnost za ustvarjanje višje cene.
|
Več
na strani Ekologi brez meja - splošne smernice za hotele in restavracije.